Přebírání bytu od developera

08.09.2015

Nechali jste si postavit bydlení na míru a už se blíží datum kolaudace, předávání objektu a stěhování s oslavou? Seznamte se nejdříve se všemi náležitostmi, které je třeba mít na paměti při předávce bytu do vašeho užívání. Nezřídka může totiž dojít k menším či větším nejasnostem, na jejichž řešení je už potom pozdě.

Informace od A až do Z

Před rozhodnutím pořídit si stavbu od developera každý obezřetný zájemce jistě prošel již několika důležitými úseky – prověřil si důsledně oslovenou firmu, zjistil, zda staví kvalitně, a pokud je to možné, i jak stavbu financuje. Také je důležité znát předem, jak je vyřešena majetko-právní stránka, přístupové cesty, zda je vyřešeno společenství vlastníků, zda se skutečně jedná o byt (a ne o ateliér nebo provozní prostory), jaké je jeho příslušenství a konečně, jak bude probíhat plán výstavby.

Kontrola musí být

Lidé, kontrolující vše se seznamem v ruce, odškrtávající poctivě jednu položku za druhou, mohou sice působit malinko komicky, ale rozhodně jejich počínání je více než v pořádku. Při přebírání bytu je třeba si dát pozor na mnoho rozličných věcí a situací, protože pozdější reklamace mohou být již zcela bezpředmětnými. Mnohým nezkušeným může být nápomocen alespoň stručný seznam toho nejzávažnějšího.

Než převezmete klíče a podepíšete předávací protokol, je nutné:

  • zkontrolovat vybavení, zda odpovídá dohodě
  • vyzkoušet funkčnost zařízení (voda, elektrospotřebiče, toaleta, vstupní dveře, radiátory atd.)
  • prověřit kvalitu podlah (spoje, lišty, dlaždice, spáry, rovnost podlahy)
  • zkontrolovat otevírání a zavírání všech oken, dveří, stínění, funkčnost žaluzií
  • vyzkoušet odvětrávání, osvětlení
  • pro kontrolu a provedení prací může být přizván i odborník, soudní znalec, odhadce nemovitostí
  • dále je také vhodná kontrola záruky a záručních lhůt na vybavení a spotřebiče, případně i dodání návodů na jejich používání, též návod k užívání bytu

 

Při případných nedostatcích je třeba zajistit nápravu a to co nejdříve, čili dohodnout termíny k jejich odstranění, včetně další návazné a důsledné kontroly, s čímž souvisí i účast a vyjádření reklamačního technika. V opačném případě, funguje-li a vypadá vše, tak jak má a developerovi není co vytknout, pak nezbývá, než se v novém domácím hnízdečku zabydlet a k vaší spokojenosti ho užívat.


Created by Funlife
 
Máte dotaz? Zeptejte se!
Zavřít
Zeptejte se nás

Máte nějaký dotaz, nebo si chcete sjednat schůzku s našimi odborníky?
Napište nám a my Vás budeme obratem kontaktovat.



Vyplněním a odesláním tohoto formuláře uděluji souhlas, aby společnost GEOSAN DEVELOPMENT, a.s., zpracovávala za účelem marketingového využití mé osobní údaje: jméno, příjmení, telefon, e-mail, údaje o komunikaci se mnou. Tento souhlas uděluji na dobu neurčitou. Jsem si vědom možnosti jej kdykoli odvolat.